fredag 23 januari 2009

Arbetsmarknaden skriker efter mig.

Tjena! Sitter och lirar ett litet morgonpass innan man skall gå på det riktiga "knegarpasset" klockan 12. Blev inget nattpass i natt då Snick envisades med att dunka på en grymt dålig film och jag slocknade innan klockan slagit 01.00.

Vill även passa på att påpeka hur otroligt eftertraktad jag är på arbetsmarkanaden, alla pratar om finanskris men chefer ringer mig varje dag och vill ha mina tjänster.
När jag påpekar detta kan jag även passa på att påpeka hur otroligt "o-eftertraktad"
min vän Markus "TOM-Sållet" "Arbetslös" Selin är. Han sitter där och rullar sitt torra skin på NAV och tror att han kommer få ett jobb. Men Sillen, tyvärr, du blir aldrig Norges motsvarighet till Gustav "Antagligen världens bästa postman" Svensson.

Vill även stämma in i min kära brors hyllningskör till Daniel "snart icke arbetslös" Snickert som snart scorar ett jobb på antingen det multinationella företaget Stadium eller på det lite mindre multinationella företaget Siba. GRATTIS I FÖRSKOTT SNICK!

Och John, det stavas P-O-U-T-Z-I-E, även om patetiska google säger nåt annat.

1 kommentar: